top of page

Compassion

WSPÓŁCZUCIE

Compassion hybrydowo | 11.05 czwartek | g. 18:00
Compassion hybrydowo | 12.09 wtorek | g. 18:30

 

Zapraszam serdecznie w czwartek, 11 maja, o godz. 18:00 na 8-tyg. Kurs Compassion (MBCL - Mindfulness-Based Compassionate Living). Spotkamy się STACJONARNIE w Warszawie oraz ONLINE na żywo, na platformie ZOOM. Będzie to 18 edycja Kursu MBCL, którą poprowadzę osobiście. Kurs jest adresowany do Absolwentów 8-tyg. kursów Mindfulness (MBSR / MBCT / MBLC / Breathworks).

​​‍

‍COMPASSION CO TO

  • 03.05 (środa), godz. 20:00, spotkanie online "Co to jest Compassion. Wszystko o co chciałaś zapytać o Compassion, ale nie miałaś kogo". Zapisy pod linkiem.

MBCL MINDFULNESS BASED COMPASSIONATE LIVING

Program Mindfulness-Based Compassionate Living (MBCL) stworzyli: Frits Koster i Erik van den Brink. Obaj mieszkają i pracują w Holandii; są także współautorami książek: „Mindfulness-Based Compassionate Living” i „A Practical Guide to Mindfulness-Based Compassionate Living. Living with Heart”.  MBLC to program szkoleniowy z obszaru zdrowia psychicznego, kierowany osób, które chcą nauczyć się zdrowego postępowania z bólem, stresem lub cierpieniem, w jakiejkolwiek formie - fizycznej, umysłowej, emocjonalnej lub relacyjnej. Program składa się z 8 sesji po 2,5 godziny i dodatkowej sesja w ciszy – „Dnia Uważności”. 
Osoby już zaznajomione z praktyką uważności, które odbyły 8-tygodniowy trening oparty na uważności (np. MBSR/MBCT/MBLC/Breathworks) mogą pogłębić lecznicze efekty uważności za pomocą tego programu. Oferuje on praktykę kultywowania współczucia dla siebie i innych. MBCL szczególnie może wspierać osoby doświadczające wstydu, samokrytyki, poczucia winy, izolacji społecznej, depresji, lęków, chorób, przewlekłego bólu, po traumatycznych przeżyciach. Będzie także pomocny dla osób chcących pogłębić własny rozwój, praktykę, lepiej poznać siebie, żyć bardziej uważnie, z większą życzliwością i współczuciem dla siebie i innych. Ćwiczenia MBCL pomagają uczestnikom doświadczyć kluczowych warunków dobrego samopoczucia: ciepła, bezpieczeństwa, akceptacji i więzi, zarówno z samym sobą jak i innymi.
Jest szczególnie odpowiedni dla osób, które uważają praktykę uważności za korzystną, ale mają trudności z jej integracją w codziennym życiu oraz chcą rozwijać życzliwość i współczujący stosunek do siebie i innych. 

Szkolenie opiera się na naukowym zrozumieniu znaczenia współczucia/współczucia wobec siebie (compassion/self-compassion). Pozytywne efekty większości składników zostały osobno wykazane w badaniach wśród populacji klinicznych i nieklinicznych. Koncepcja programu MBCL inspirowana jest m.in. twórczością Paula Gilberta („The Compassionate Mind”, Constable 200), Christophera Germera („The Mindful Path to Self-Compassion”, Guilford 2009); Kristin Neff („Self-Compassion”, Morrow 2011), Tara Brach („Radical Acceptance”, Random House 2003) i Rick Hanson („Buddha's Brain”, New Harbinger 2009).

WSPÓŁCZUCIE CO TO

Współczucie to zdolność, do odczuwania troski i zaopiekowania się przeżywanym bólem i cierpieniem zarówno naszym, jak i innych. Towarzyszy temu pragnienie niesienia ulgi, złagodzenia tego bólu i cierpienia oraz chęć wzięcia odpowiedzialności za to, w jaki sposób się do niego odnosimy.
Podczas gdy litości towarzyszy strach i sentymentalizm, współczucie wymaga odwagi i hojności. Współczucie nie wyklucza nikogo, zwłaszcza osoby, z którą mamy najwięcej do czynienia w naszym życiu… czyli nas samych. Istnieją dobre powody, aby rozpocząć praktykę współczucia. Jeśli będziemy cały czas pomijali siebie i własne potrzeby, trudno będzie nam dostrzec potrzeby innych. 

Wielu wierzy, że współczucie powinno być skierowane raczej na innych niż na nas samych. Praktykowanie współczucia nie jest samolubne. Właśnie dlatego, że rozwijamy zdrowsze relacje ze sobą, droga otwiera się na więcej empatii i współczucia dla innych. Kiedy naprawdę spotykamy się z naszym bólem, rozwijamy wrażliwość, która przyniesie korzyść nam samym i innym. Uczymy się mądrze i współczująco reagować na cierpienie i osoby, które go doświadczają. Współczujące życie opiera się na uświadomieniu sobie naszego wspólnego człowieczeństwa i wzajemnych powiązań ze wszystkimi istotami.

KURS MBCL

Terminy spotkań 18 edycji kursu MBCL (czwartki):​

  • spotkanie 1 - 11.05, godz. 18:00

  • spotkanie 2 - 18.05, godz. 18:00

  • spotkanie 3 - 25.05, godz. 18:00

  • spotkanie 4 - 01.06, godz. 18:00

  • spotkanie 5 - 03.06 (sobota), godz. 10:00

  • spotkanie 6 - 08.06, godz. 18:00

  • spotkanie 7 - 15.06, godz. 18:00

  • spotkanie 8 - 22.06, godz. 18:00

CENA I ZAPISY

Cena kursu wynosi 1290 zł

Możliwa płatność w ratach (osoby zainteresowane proszę o kontakt mailowy).

 

MINDFULNESS CO TO​

spotkanie online "Wszystko co chcesz wiedzieć o mindfulness, ale nie miałaś kogo zapytać". Tytuł wydarzenia kierowany do kobiet (90% uczestniczek kursów, które prowadzę), ale pozostaje 10% mężczyzn, których serdecznie zapraszam :) Link do zapisu Spotkania odbędą się:

  • 30.04 (niedziela), g. 20:00

KURSY MINDFULNESS

  • 03.05 (niedziela), godz. 18:30, 129 edycja MBSR, STACJONARNIE Warszawa i ONLINE na żywo, link

MEDYTACJA

Darmowa medytacja. Od 03 kwietnia zapraszam do wspólnej Medytacji Mindfulness i Compassion online. Będziemy spotykać w:

  • poniedziałki | 21:00 | medytacja mindfulness

  • czwartki | 21:00 | medytacja compassion

Zapisy na darmową medytację pod linkiem.

Jeśli nie pasuje Ci termin lub godzina, po zapisie dostaniesz mailowo listę miejsc, gdzie nagrania będą dostępne. Osoby, które wypełniły ankietę (zostawiając adres email) nie muszą się rejestrować.

ANNA GUBERNAT

jestem certyfikowaną nauczycielką MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction, certyfikacja IMA, Niemcy) i MBCL (Mindfulness Based Compassionate Living, Frits Koster i Erick van den Brink, Holandia).  Ukończyłam pełne szkolenie certyfikujące Insight i MBLC (Mindfulness Based Living Course), certyfikowane przez Mindfulness Association (UK) i jestem w trakcie certyfikacji CBLC (Compassion Based Living Course, certyfikacja Mindfulness Association, UK).

Medytuję od 1995 roku. Moim nauczycielem jest Lama Ole Nydahl i jestem związana ze szkołą Karma Kagyu.

Od lipca 2021 jestem superwizorką metody MBCL (Mindfulness Based Compassionate Living).

Od 2014 do 2019 byłam prezesem Polskiego Towarzystwa Mindfulness, studiując na Uniwersytecie SWPS w Warszawie, założyłam i prowadziłam Koło Naukowe Mindfulness  od 2013 do 2018. Jestem w trakcie rejestracji własnej Fundacji zajmującej się rozwojem Mindfulness i Compassion w Polsce.
Przeprowadziłam najwięcej 8-tyg. kursów Mindfulness (MBSR) i Compassion (MBCL) w Polsce. Obecnie otwieram 127-129 kurs MBSR i 18 kurs MBCL.

Zarówno kursy, jak i darmowe medytacje, które będę prowadziła, są w pełni świeckie i dostępne dla każdego, bez względu na wyznanie.

Jeśli chcesz wiedzieć więcej o mojej intencji, motywacji, o mnie samej, zapraszam na stronę.

​‍KONTAKT

Jeśli coś wymaga dodatkowych wyjaśnień, pojawią się pytania - zapraszam Cię do kontaktu:

Anna Gubernat, tel.: 501403015, email: a.gubernat@mindfulnesskursy.pl

.

bottom of page