80 Kurs MBSR online live / na żywo, 17.05 (niedziela), godz. 19:00

Zapraszam serdecznie w niedzielę, 17 maja, o godz. 19:00 na 8-tyg. Kurs Mindfulness (MBSR - Mindfulness-Based Stress Reduction / Redukcja Stresu Oparta na Uważności) ONLINE LIVE / na żywo. Będzie to 80 edycja Kursu MBSR, którą poprowadzę osobiście.

ZAPISY na samym dole strony 

‍💗 Najbliższe otwarte Spotkania "Co to jest Mindfulness?" ONLINE na żywo (czas trwania 1,5 godz.):
10.05 (niedziela), g. 20:00, LINK https://bit.ly/co_to_jest_mindfulness
11.05 (poniedziałek), g. 20:00, LINK  https://bit.ly/co_to_jest_mindfulness

Nagrane spotkania online "Co to jest Mindfullness?", możesz obejrzeć na stronie.

 

‍💗 Najbliższe 8-tyg. Kursy (spotkania trwają 2,5 godz.):

17.05 (niedziela), 80 edycja MBSR, g. 19:00, LINK  https://bit.ly/80_MBSR
18.05 (poniedziałek), 10 edycja MBCL*, g. 18:30, LINK https://bit.ly/10_MBCL

* Kurs Compassion dla Absolwentów, osób, które ukończyły 8-tyg. kurs Mindfulness MBSR / MBCT / MBLC / Breathworks

Wszystkie powyższe spotkania odbędą się ONLINE na żywo.

‍💗 Cena i zapisy:

O cenie kursów majowych każdy zdecyduje sam, wedle własnych możliwości i uznania.

Sytuacja dla wielu z nas jest trudna. Postanowiłam zdać się na Twoją decyzję, co ufam, że sprawi, iż kursy będą bardziej dostępne dla wielu osób. Każdy wie najlepiej, co jest dla niego możliwe i dostępne finansowo. Wierzę, że możliwość wyboru ceny, pozwoli nam obopólnie skorzystać z tej okazji i sytuacji.

Przy podejmowaniu decyzji, będę wdzięczna za pamięć o tym, że ja wciąż prowadzę działalność, wynajmuję lokal w centrum Warszawy, płacę VAT i podatki, umowy leasingowe i parę innych.  

Zapisy - na samy dole strony. W wyjątkowej sytuacji możliwa płatność w ratach.

‍💗 Prowadząca:

Anna Gubernat - jestem certyfikowaną nauczycielką MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction, certyfikacja IMA, Niemcy) i MBLC (Mindfulness Based Living Course, certyfikacja Mindfulness Association, UK). Ukończyłam pełne szkolenie certyfikujące Insight, certyfikowane przez Mindfulness Association (UK) i jestem w trakcie certyfikacji CBLC (Compassion Based Living Course, certyfikacja Mindfulness Association, UK) i MBCL (Mindfulness Based Compassionate Living, Frits Koster i Erick van den Brink, Holandia).
Jestem studentką ostatniego roku Psychologii na Uniwersytecie SWPS.
Od 10'2014 do 06'2019 byłam prezesem Polskiego Towarzystwa Mindfulness, założyłam i prowadziłam Koło Naukowe Mindfulness na Uniwersytecie SWPS w Warszawie od 10'2013 do 09'2018. Jestem w trakcie rejestracji Fundacji zajmującej się rozwojem Mindfulness i Compassion w Polsce. 

Przeprowadziłam najwięcej 8-tyg. kursów Mindfulness (MBSR) i Compassion (MBCL) w Polsce. Obecnie otwieram 80 kurs MBSR i 10 kurs MBCL. Jako pierwsza w Polsce zaczęłam oferować kursy online na żywo (w 2019 roku).
Jeśli chcesz wiedzieć więcej o mojej intencji, motywacji, o mnie samej, zapraszam na 
STRONĘ

‍💗  Terminy i godziny spotkań 80 Kursu MBSR ONLINE (niedziele):

17.05, Spotkanie 1,  godz. 19:00-21:30
24.05, Spotkanie 2,  godz. 19:00-21:30 
31.05, Spotkanie 3,  godz. 19:00-21:30
07.06, Spotkanie 4,  godz. 19:00-21:30
14.06, Spotkanie 5,  godz. 19:00-21:30
21.06, Spotkanie 6,  godz. 19:00-21:30
28.06, Spotkanie 7,  godz. 19:00-21:30
04.07 (sobota), Spotkanie 8,  godz. 19:00-21:30

● Dzień Uważności, termin zostanie podany na pierwszych lub drugich zajęciach (to spotkanie trwa ok. 5-6 godz. i odbywa się w sobotę pomiędzy 5 a 8 spotkaniem; zazwyczaj po 6).

‍💗 Dlaczego Mindfulness online?

Anna Gubernat - jestem certyfikowaną nauczycielką MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction, certyfikacja IMA, Niemcy) i MBLC (Mindfulness Based Living Course, certyfikacja Mindfulness Association, UK). Ukończyłam pełne szkolenie certyfikujące Insight, certyfikowane przez Mindfulness Association (UK) i jestem w trakcie certyfikacji CBLC (Compassion Based Living Course, certyfikacja Mindfulness Association, UK) i MBCL (Mindfulness Based Compassionate Living, Frits Koster i Erick van den Brink, Holandia).
Jestem studentką ostatniego roku Psychologii na Uniwersytecie SWPS.
Od 10'2014 do 06'2019 byłam prezesem Polskiego Towarzystwa Mindfulness, założyłam i prowadziłam Koło Naukowe Mindfulness na Uniwersytecie SWPS w Warszawie od 10'2013 do 09'2018. Jestem w trakcie rejestracji własnej Fundacji zajmującej się rozwojem Mindfulness i Compassion w Polsce.
Przeprowadziłam najwięcej 8-tyg. kursów Mindfulness (MBSR) i Compassion (MBCL) w Polsce. Obecnie otwieram 79-80 kurs MBSR i 9 kurs MBCL. Jestem jedynym nauczycielem oferującym pełen kurs MBSR online, na żywo.
Jeśli chcesz wiedzieć więcej o mojej intencji, motywacji, o mnie samej, zapraszam na
STRONĘ

 

 

‍💗 Dlaczego Mindfulness online?
Prawie od początku obserwuję to, jak wygląda mapa Polski, jeśli chodzi o dostępność nauczycieli Mindfulness. Pierwsi pojawili się w 2011 roku. Byli to nauczyciele MBSR i MBCT. Później doszli nauczyciele MBLC i Breathworks. Kolejni, to nauczyciele uczący mindfulness dla dzieci. 10'2019 zakończyło się pierwsze szkolenie w Polsce dla nauczycieli MBCL. Na tę chwilę mamy około 100 certyfikowanych nauczycieli różnych metod (z czego połowa znajduje się w Warszawie). Wielokrotnie otrzymywałam telefony od osób spoza Warszawy, które oferowały zorganizowanie kursu w Kołobrzegu, Koszalinie, Rzeszowie, Zamościu, Tarnowie. Chciały aby tylko przyjechać i go poprowadzić. Mam małe dziecko i dla mnie 8-krotna, często całodobowa nieobecność w domu, nie wchodzi w grę. Prowadziłam parę kursów we Wrocławiu i szybko zrezygnowałam z tego pomysłu. Musiałam odmawiać, podawałam namiary do nauczycieli mieszkających bliżej. 
W wielu dużych miastach wciąż nie ma nauczycieli; a w małych, na próżno ich szukać... Pomijając dostępność nauczycieli, chciałam też pochylić się nad dostępnością kursu dla osób z ograniczeniami ruchowymi. Miałam wielką przyjemność pracować z osobami niedowidzącymi, ze stwardnieniem rozsianym, z ograniczeniami ruchu. Wiele z nich mówiło, że to wielka szkoda, że wszystkie kursy są organizowane w trybie stacjonarnym, ponieważ mają wielu znajomych, którzy nie mogą poruszać się swobodnie i nie mogą skorzystać z innej formy niż online. 
Od wielu lat wiedziałam, że chcę prowadzić te kursy online. Przeprowadziłam (albo aktualnie prowadzę) już 78 edycji kursu MBSR. Czuję się gotowa, aby móc robić to w ten sposób. Center for Mindfulness (macierzysta organizacja od MBSR, którą założył Jon Kabat-Zinn) od paru lat prowadzi 8-tyg. Kursy MBSR online w takiej formie. Na forum dla nauczycieli MBSR można przeczytać, że jeśli są spełnione wszystkie wymogi curriculum MBSR, można prowadzić je online. We wrześniu otworzyłam pierwszy taki kurs. Wiem jak wielkiej pracy wymaga przejście tego kursu. Towarzyszyłam ponad 750 absolwentom w ich podróży przez 8 tygodni trwania tego kursu i wiem, jak wiele wysiłku to kosztuje. Dlatego nie wierzę w skuteczność nagranych (nie na żywo) kursów mindfulness.

‍💗 Jak będzie wyglądał kurs online, na żywo?
Starałam się, aby kurs online jak najwierniej odpowiadał kursowi stacjonarnemu. 
Będę korzystała z platformy, która umożliwia podzielenie uczestników na małe 2, 3-osobowe grupy, tak aby móc dzielić się wrażeniami z praktyki w kameralnych grupach. Będą też dyskusje w całej grupie. 
Spotkania będą nagrywane i jeśli ktoś nie będzie miał możliwości wzięcia udziału we wszystkich spotkaniach na żywo, będzie miał możliwość obejrzenia ich późniejszym czasie. Nieobecność na więcej niż 2 spotkaniach na żywo, skutkuje tym, że nie będę mogła wystawić zaświadczenia o ukończeniu kursu. 
Dostęp do spotkań na żywo będzie możliwy z komputera lub komórki. Liczba uczestników kursów online jest ograniczona, tak samo jak w kursach stacjonarnych.
Materiały po każdym spotkaniu i nagrania praktyk do pracy własnej w tygodniu między spotkaniami, każdy otrzyma mailem.
Jeśli coś będzie niejasne, albo będzie wymagała rozmowy - zapraszam do kontaktu.

‍💗 Do kogo adresowany jest ten kurs,

z czym pracujemy, więcej o metodzie, jej historii  i zastosowaniach dowiesz się z nagrań, ze spotkań online "Co to jest Mindfullness?", które możesz obejrzeć na stronie.
Podczas kursu, będziemy mieli wspólnie okazję, aby przyjrzeć się naszym nawykowym schematom zachowań, nauczyć się zastępować automatyczne reakcje - świadomymi wyborami. Nauczymy się zauważać to, że mamy myśli i emocje, ale nimi nie jesteśmy i nie musimy utożsamiać się z nimi utożsamiać. Nauczymy się jak przechodzić ze sfery działania do sfery bycia. Poczujemy bardziej nasze ciało, posmakujemy uważności w codziennych aktywnościach, będziemy praktykować świadomy ruch, spotykać się z ograniczeniami ciała oraz z uważnością oddechu, patrzenia, postrzegania, słuchania. Zanurzymy się też w praktyce nieformalnej. Spróbujemy jak to jest na co dzień, uważnie: myć zęby, zmywać naczynia, pić kawę, jeść, zauważać pogodę za oknem, trasę do pracy, (nie)przyjemne sytuacje, wrażenia, myśli i wiele innych.

Czeka nas dużo pracy, wyzwań, dzielenie się własnym doświadczeniem praktyki. To wszystko w atmosferze życzliwej ciekawości, w wyjątkowym - Twoim własnym i pozostałych uczestników - towarzystwie. Myślę, że każdy z nas dowie się wiele nowego o sobie. Czasem będzie to zaskakujące, być może czasem nas poruszy to, co odkryjemy.

Może to czas i pora, także dla Ciebie, aby zadbać o siebie, zaopiekować się sobą samym?

‍💗 MBSR (Mindfulness-Based Stress Reduction/Redukcja Stresu Oparta na Uważności), został stworzony w 1979 roku przez Jona Kabat-Zinna i jego zespół. Jon Kabat-Zinn wciąż jest właścicielem praw autorskich.
W ciągu 40 lat dokonano dokonano 4 500 badań, które potwierdzają skuteczność metody w różnych obszarach zastosowań, m.in.:
● trwałego obniżenia fizycznych i psychologicznych symptomów stresu,
● zwiększenia zdolności relaksowania się,
● uczy radzenia sobie ze stałym bólem,
● zwiększenia entuzjazmu i energii do życia,
● podwyższenie samooceny,
● wpływa na koncentrację, kreatywność, pamięć
● rozwój umiejętności radzenia sobie w sytuacjach stresujących zarówno krótko jak i długotrwałych.

MBSR może również wspomagać proces zdrowienia w przypadkach zaburzeń psychosomatycznych i somatycznych takich jak depresja, przewlekłe bóle, zaburzenia lękowe, zaburzenia odżywiania i uzależnienia.

 

‍💗 Z jakich powodów ludzie biorą udział w programie MBSR?
● stres związany z pracą i życiem osobistym
● niepokój i przemęczenie
● problemy ze snem
● chroniczny ból
● podwyższone ciśnienie krwi
● bóle głowy
● zaburzenia lękowe
● rozwój osobisty
● pogłębienie praktyki

 

‍💗 Jak przebiega trening MBSR ?
● trening MBSR trwa zwykle 8 tygodni, spotykamy się co tydzień
● zwykle po 6 lub 7 zajęciach spotykamy się na 7 godzinnym Dniu Uważności (sobota lub niedziela)
● każdy z uczestników deklaruje chęć i możliwość pracy własnej, codziennie przez min 45-60 min.
● po otrzymaniu wypełnionego formularza rejestracyjnego, zapraszam osoby zainteresowane uczestnictwem w kursie na krótką rozmowę telefoniczną (czas trwania 20-30 min.)
● każdy uczestnik otrzyma nagrania do praktyki własnej oraz materiały po każdym ze spotkań
● główne praktyki stosowane podczas kursu to: bodyscan (skanowanie ciała), praktyka siedząca z uważnością kierowaną, uważna joga oraz uważny ruch.

 

‍💗 Kontakt:

W razie ewentualnych niejasności, pytań - pozostaję do Twojej dyspozycji: Anna Gubernat, tel.: 501403015, email: a.gubernat@mindfulnesskursy.pl
 


Do miłego zobaczenia,
Anna Gubernat