10 Kurs MBCL, 25.05 (poniedziałek), godz. 18:30

Zapraszam na poniedziałkowy 8-tyg. Kurs COMPASSION (MBCL - Mindfulness Based Compassionate Living) ONLINE na żywo, 25.05.2020, o godz. 18:30. Będzie to 10 edycja MBCL, którą poprowadzę osobiście. 
Kurs jest adresowany do absolwentów 8-tyg Kursów Mindfulness (MBSR, MBCT, MBLC, Breathworks). 

Z uwagi na zaistniałą sytuację zmieniłam formułę tego kursu ze stacjonarnej na ONLINE na żywo.

ZAPISY na samym dole strony 

 

‍💗 Najbliższy 8-tyg. Kursy COMPASSION (spotkania trwają 2,5 godz.):

25.05 (poniedziałek), 10 edycja MBCL*, g. 18:30, LINK https://bit.ly/10_MBCL
​* Kurs Compassion dla Absolwentów, osób, które ukończyły 8-tyg. kurs Mindfulness MBSR / MBCT / MBLC / Breathworks

Wszystkie powyższe spotkania odbędą się ONLINE na żywo.​

‍💗 Cena i zapisy:

O cenie kursów majowych każdy zdecyduje sam, wedle własnych możliwości i uznania.

Sytuacja dla wielu z nas jest trudna. Postanowiłam zdać się na Twoją decyzję, co ufam, że sprawi, iż kursy będą bardziej dostępne dla wielu osób. Każdy wie najlepiej, co jest dla niego możliwe i dostępne finansowo. Wierzę, że możliwość wyboru ceny, pozwoli nam obopólnie skorzystać z tej okazji i sytuacji.

Przy podejmowaniu decyzji, będę wdzięczna za pamięć o tym, że ja wciąż prowadzę działalność, wynajmuję lokal w centrum Warszawy, płacę VAT i podatki, umowy leasingowe i parę innych.  

Zapisy - na samy dole strony. W wyjątkowej sytuacji możliwa płatność w ratach.

‍💗 Prowadząca:

Anna Gubernat - jestem certyfikowaną nauczycielką MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction, certyfikacja IMA, Niemcy) i MBLC (Mindfulness Based Living Course, certyfikacja Mindfulness Association, UK). Ukończyłam pełne szkolenie certyfikujące Insight, certyfikowane przez Mindfulness Association (UK) i jestem w trakcie certyfikacji CBLC (Compassion Based Living Course, certyfikacja Mindfulness Association, UK) i MBCL (Mindfulness Based Compassionate Living, Frits Koster i Erick van den Brink, Holandia).
Jestem studentką ostatniego roku Psychologii na Uniwersytecie SWPS.
Od 10'2014 do 06'2019 byłam prezesem Polskiego Towarzystwa Mindfulness, założyłam i prowadziłam Koło Naukowe Mindfulness na Uniwersytecie SWPS w Warszawie od 10'2013 do 09'2018. Jestem w trakcie rejestracji Fundacji zajmującej się rozwojem Mindfulness i Compassion w Polsce. 

Przeprowadziłam najwięcej 8-tyg. kursów Mindfulness (MBSR) i Compassion (MBCL) w Polsce. Obecnie otwieram 80 kurs MBSR i 10 kurs MBCL. Jako pierwsza w Polsce zaczęłam oferować kursy online na żywo (w 2019 roku).
Jeśli chcesz wiedzieć więcej o mojej intencji, motywacji, o mnie samej, zapraszam na 
STRONĘ

 

‍💗 Terminy i godziny spotkań 10 Kursu MBCL (poniedziałki):

● 25.05, Spotkanie 1,  godz. 18:30-21:00
● 01.06, Spotkanie 2,  godz. 18:30-21:00
● 08.06, Spotkanie 3,  godz. 18:30-21:00
● 15.06, Spotkanie 4,  godz. 18:30-21:00
● 22.06, Spotkanie 5,  godz. 18:30-21:00
● 25.06 (czwartek), Spotkanie 6,  godz. 18:00-20:30
● 29.06, Spotkanie 7,  godz. 18:30-21:00

● 02.07 (czwartek), Spotkanie 8,  godz. 18:00-20:30 

Jeśli uczestnicy będą zainteresowani spotkaniami raz w tygodniu - ostatnie dwa spotkania odbędą się w lipcu. Na pierwszym spotkaniu wspólnie zdecydujemy o tym.

‍💗 Czym jest MBCL?
Program Mindfulness-Based Compassionate Living (MBCL) stworzyli: Frits Koster i Erik van den Brink. Obaj mieszkają i pracują w Holandii; są także współautorami książek: „Mindfulness-Based Compassionate Living” i „A Practical Guide to Mindfulness-Based Compassionate Living. Living with Heart”.  MBLC to program szkoleniowy z obszaru zdrowia psychicznego, kierowany osób, które chcą nauczyć się zdrowego postępowania z bólem, stresem lub cierpieniem, w jakiejkolwiek formie - fizycznej, umysłowej, emocjonalnej lub relacyjnej. Program składa się z 8 sesji po 2,5 godziny i dodatkowej sesja w ciszy – „Dnia Uważności”. 
Osoby już zaznajomione z praktyką uważności, które odbyły 8-tygodniowy trening oparty na uważności (np. MBSR/MBCT/MBLC/Breathworks) mogą pogłębić lecznicze efekty uważności za pomocą tego programu. Oferuje on praktykę kultywowania współczucia dla siebie i innych. MBCL szczególnie może wspierać osoby doświadczające wstydu, samokrytyki, poczucia winy, izolacji społecznej, depresji, lęków, chorób, przewlekłego bólu, po traumatycznych przeżyciach. Będzie także pomocny dla osób chcących pogłębić własny rozwój, praktykę, lepiej poznać siebie, żyć bardziej uważnie, z większą życzliwością i współczuciem dla siebie i innych. Ćwiczenia MBCL pomagają uczestnikom doświadczyć kluczowych warunków dobrego samopoczucia: ciepła, bezpieczeństwa, akceptacji i więzi, zarówno z samym sobą jak i innymi.
Jest szczególnie odpowiedni dla osób, które uważają praktykę uważności za korzystną, ale mają trudności z jej integracją w codziennym życiu oraz chcą rozwijać życzliwość i współczujący stosunek do siebie i innych. 

Szkolenie opiera się na naukowym zrozumieniu znaczenia współczucia/współczucia wobec siebie (compassion/self-compassion). Pozytywne efekty większości składników zostały osobno wykazane w badaniach wśród populacji klinicznych i nieklinicznych. Koncepcja programu MBCL inspirowana jest m.in. twórczością Paula Gilberta („The Compassionate Mind”, Constable 200), Christophera Germera („The Mindful Path to Self-Compassion”, Guilford 2009); Kristin Neff („Self-Compassion”, Morrow 2011), Tara Brach („Radical Acceptance”, Random House 2003) i Rick Hanson („Buddha's Brain”, New Harbinger 2009).

 


‍💗 Czym jest współczucie?
Współczucie to zdolność, do odczuwania troski i zaopiekowania się przeżywanym bólem i cierpieniem zarówno naszym, jak i innych. Towarzyszy temu pragnienie niesienia ulgi, złagodzenia tego bólu i cierpienia oraz chęć wzięcia odpowiedzialności za to, w jaki sposób się do niego odnosimy.
Podczas gdy litości towarzyszy strach i sentymentalizm, współczucie wymaga odwagi i hojności. Współczucie nie wyklucza nikogo, zwłaszcza osoby, z którą mamy najwięcej do czynienia w naszym życiu… czyli nas samych. Istnieją dobre powody, aby rozpocząć praktykę współczucia. Jeśli będziemy cały czas pomijali siebie i własne potrzeby, trudno będzie nam dostrzec potrzeby innych. 

Wielu wierzy, że współczucie powinno być skierowane raczej na innych niż na nas samych. Praktykowanie współczucia nie jest samolubne. Właśnie dlatego, że rozwijamy zdrowsze relacje ze sobą, droga otwiera się na więcej empatii i współczucia dla innych. Kiedy naprawdę spotykamy się z naszym bólem, rozwijamy wrażliwość, która przyniesie korzyść nam samym i innym. Uczymy się mądrze i współczująco reagować na cierpienie i osoby, które go doświadczają. Współczujące życie opiera się na uświadomieniu sobie naszego wspólnego człowieczeństwa i wzajemnych powiązań ze wszystkimi istotami.

 


‍💗 Kontakt:
W razie ewentualnych niejasności, pytań - pozostaję do Twojej dyspozycji: Anna Gubernat, tel.: 501403015, email: a.gubernat@mindfulnesskursy.pl 

Do miłego zobaczenia,
Anna Gubernat