top of page

Mindfulness online

TRENING UWAŻNOŚCI


Najbliższy kurs rozpocznie się za:

 

Zapraszam serdecznie na CZTERY 8-tyg. kursy MBSR Mindfulness Based Stress Reduction:

  • 154 edycja MBSR edycja online, 25.07 (czwartek), o godz. 19:00

  • 155 edycja MBSR edycja online, 26.08 (poniedziałek), o godz. 19:00

  • 157 edycja MBSR edycja online, 09.09 (poniedziałek), o godz. 08:30

Zapisy na wszystkie 4 kursy pod zielonym przyciskiem "ZAPISUJĘ SIĘ". W tekście poniżej znajdziesz terminy kolejnych spotkań dla każdego z 4 kursów.

MINDFULNESS BASED STRESS REDUCTION

REDUKCJA STRESU OPARTA NA UWAŻNOŚCI

MBSR został stworzony w 1979 roku przez Jona Kabat-Zinna i jego zespół. Jon Kabat-Zinn wciąż jest właścicielem praw autorskich. W ciągu 45 lat dokonano ponad 12 000 badań, które potwierdzają skuteczność metody w różnych obszarach zastosowań:

  • trwałego obniżenia fizycznych i psychologicznych symptomów stresu,

  • zwiększa umiejętność relaksowania się,

  • uczy radzenia sobie z chronicznym bólem,

  • obniża poziomu lęku,

  • obniża poziomu stresu,

  • pomaga w bezsenności,

  • wpływa na wydłużenie telomerów,

  • wspiera neuroplastyczność mózgu, przyczyniając się do powstawania nowych połączeń neuronalnych,

  • zwiększa entuzjazm i energię do życia,

  • podwyższa samoocenę,

  • wpływa na koncentrację, kreatywność, pamięć,

  • wpływa na zwiększenie odporności,

  • rozwija umiejętności radzenia sobie w sytuacjach stresujących, zarówno krótko jak i długotrwałych.

​MBSR może również wspomagać proces zdrowienia w przypadkach zaburzeń psychosomatycznych i somatycznych takich jak depresja, przewlekłe bóle, zaburzenia lękowe, zaburzenia odżywiania i uzależnienia.

W CZYM WSPIERA PRAKTYKA MINDFULNESS​

  • stres związany z pracą i życiem osobistym

  • nadmiar myśli, 

  • tendencje do zamartwiania

  • problemy z koncentracją i skupieniem

  • niepokój i przemęczenie

  • problemy ze snem

  • chroniczny ból

  • podwyższone ciśnienie krwi

  • bóle głowy

  • prewencja nawrotów depresji

  • ruminacje

  • radzenie sobie z emocjami

  • zaburzenia lękowe

  • rozwój osobisty

  • pogłębienie praktyki

JAK PRZEBIEGA TRENING MINDFULNESS

  • trening MBSR trwa zwykle 8 tygodni, spotykamy się co tydzień, tego samego dnia, w tych samych godzinach

  • zwykle po 6 lub 7 zajęciach (czasem bywa inaczej), spotykamy się na Dniu Uważności (sobota lub niedziela)

  • każdy z uczestników deklaruje chęć i możliwość pracy własnej, codziennie przez min 45-60 min., przez cały czas trwania kursu

  • po otrzymaniu wypełnionego formularza rejestracyjnego, zapraszam osoby zainteresowane uczestnictwem w kursie na krótką rozmowę telefoniczną (czas trwania 20-30 min.)

  • każdy uczestnik otrzyma nagrania do praktyki własnej oraz materiały po każdym ze spotkań

  • główne praktyki stosowane podczas kursu to: bodyscan (skanowanie ciała), praktyka siedząca z uważnością kierowaną do oddechu, doznań w ciele, dźwięków, myśli i emocji, uważna joga oraz uważny ruch.

CO ROBIMY NA KURSIE MINDFULNESS

Do kogo adresowany jest ten kurs, z czym pracujemy, więcej o metodzie, jej historii  i zastosowaniach dowiesz się z nagrań, ze spotkań online "Co to jest Mindfulness?", które możesz obejrzeć na stronie.​

Podczas kursu, będziemy mieli wspólnie okazję, aby przyjrzeć się naszym nawykowym schematom zachowań, nauczyć się zastępować automatyczne reakcje - świadomymi wyborami. Nauczymy się zauważać to, że mamy myśli i emocje, ale nimi nie jesteśmy i nie musimy się z nimi utożsamiać. Nauczymy się jak przechodzić ze sfery działania do sfery bycia. Poczujemy bardziej nasze ciało, posmakujemy uważności w codziennych aktywnościach, będziemy praktykować świadomy ruch, spotykać się z ograniczeniami ciała oraz z uważnością oddechu, patrzenia, postrzegania, słuchania. Zanurzymy się też w praktyce nieformalnej. Spróbujemy jak to jest na co dzień, uważnie: myć zęby, zmywać naczynia, pić kawę, jeść, zauważać pogodę za oknem, trasę do pracy, (nie)przyjemne sytuacje, wrażenia, myśli i wiele innych.

​Czeka nas dużo pracy, wyzwań, dzielenie się własnym doświadczeniem praktyki. To wszystko w atmosferze życzliwej ciekawości, w wyjątkowym - Twoim własnym i pozostałych uczestników - towarzystwie. Myślę, że każdy z nas dowie się wiele nowego o sobie. Czasem będzie to zaskakujące, być może czasem nas poruszy to, co odkryjemy.

Może to czas i pora, także dla Ciebie, aby zadbać o siebie, zaopiekować się sobą samym?

KURSY MBSR ONLINE:​

 

Terminy spotkań 154 edycji kursu MBSR (czwartki):​

  • spotkanie 1 - 25.07, godz. 19:00

  • spotkanie 2 - 01.08, godz. 19:00

  • spotkanie 3 - 08.08, godz. 19:00

  • spotkanie 4 - 15.08, godz. 19:00

  • spotkanie 5-6 - 22.08, godz. 18:00

  • Dzień Uważności - 24.08 (sobota), 10:00-15:30

  • spotkanie 7 - 29.08, godz. 19:00

  • spotkanie 8 - 05.09, godz. 19:00

Terminy spotkań 155 edycji kursu MBSR (poniedziałki):​

  • spotkanie 1 - 26.08, godz. 19:00

  • spotkanie 2 - 02.09, godz. 19:00

  • spotkanie 3 - 09.09, godz. 19:00

  • spotkanie 4 - 16.09, godz. 19:00

  • spotkanie 5 - 23.09, godz. 19:00

  • spotkanie 6 - 30.09, godz. 19:00

  • spotkanie 7 - 07.10, godz. 19:00

  • Dzień Uważności - 12.10 (sobota), 10:00-15:30

  • spotkanie 8 - 14.10, godz. 19:00

Terminy spotkań 157 edycji kursu MBSR (poniedziałki):​

  • spotkanie 1 - 09.09, godz. 19:00

  • spotkanie 2 - 16.09, godz. 19:00

  • spotkanie 3 - 23.09, godz. 19:00

  • spotkanie 4 - 30.09, godz. 19:00

  • spotkanie 5 - 07.10, godz. 19:00

  • Dzień Uważności - 12.10 (sobota), 10:00-15:30

  • spotkanie 6 - 14.10, godz. 19:00

  • spotkanie 7 - 21.10, godz. 19:0

  • spotkanie 8 - 29.10, godz. 19:00

Dzień Uważności, to spotkanie w ciszy, które odbywa się w sobotę. Prowadzę różne medytacje, czytam różne fragmenty z książek), wspólnie jemy uważnie w ciszy posiłek. Jeśli ktoś ma kolizję z terminem (nie było jeszcze kursu, gdzie wszystkim pasowałaby data), można go odbyć z dowolną, późniejszą grupą.

CENA I ZAPISY

Cena kursu wynosi 1290 zł. (cena bez promocji).

Do 31 lipca w Wakacyjnej PROMOCJI ceny niższe o 150 zł., z kodem rabatowym:
WAKACJE-150

Powyższy kod najlepiej skopiować i wkleić w pole "Kod rabatowy", podczas rejestracji (wielkość liter ma znaczenie).

Możliwa płatność w ratach. Jeśli interesuje Cię taka opcja - napisz proszę do mnie maila (mój adres email: a.gubernat@mindfulnesskursy.pl).​

ANNA GUBERNAT

jestem certyfikowaną nauczycielką MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction, certyfikacja IMA, Niemcy) i MBCL (Mindfulness Based Compassionate Living, Frits Koster i Erick van den Brink, Holandia).  Ukończyłam pełne szkolenie certyfikujące Insight i MBLC (Mindfulness Based Living Course), certyfikowane przez Mindfulness Association (UK) i jestem w trakcie certyfikacji CBLC (Compassion Based Living Course, certyfikacja Mindfulness Association, UK).

Medytuję od 1995 roku. Moim nauczycielem jest Lama Ole Nydahl i jestem związana ze szkołą Karma Kagyu.

Od lipca 2021 jestem superwizorką metody MBCL (Mindfulness Based Compassionate Living).

Od 2014 do 2019 byłam prezesem Polskiego Towarzystwa Mindfulness, studiując na Uniwersytecie SWPS w Warszawie, założyłam i prowadziłam Koło Naukowe Mindfulness  od 2013 do 2018. Jestem w trakcie rejestracji własnej Fundacji zajmującej się rozwojem Mindfulness i Compassion w Polsce.
Przeprowadziłam najwięcej 8-tyg. kursów Mindfulness (MBSR) i Compassion (MBCL) w Polsce.
Obecnie otwieram 154-157 kurs MBSR i 25-26 kurs MBCL.

Zarówno kursy, jak i darmowe medytacje, które prowadzę, są w pełni świeckie i dostępne dla każdego, bez względu na wyznanie.

Jeśli chcesz wiedzieć więcej o mojej intencji, motywacji, o mnie samej, zapraszam na stronę.

​‍KONTAKT

Jeśli coś wymaga dodatkowych wyjaśnień, pojawią się pytania - zapraszam Cię do kontaktu:

Anna Gubernat, tel.: 501403015, email: a.gubernat@mindfulnesskursy.pl

 

POZOSTAŁE WYDARZENIA:

KURSY MBSR MINDFULNESS WARSZAWA

  • 01.09 (niedziela), g. 18:30, 156 MBSR, link - szczegóły i zapisy

KURSY MBCL COMPASSION ONLINE

Kurs adresowany do Absolwentów 8 tygodniowych kursów Mindfulness MBSR / MBCT / MBLC / Breathworks. Jest sporo osób zainteresowanych tym kursem. Jeśli zbierze się grupa planuję rozpocząć ten kurs pod koniec kwietnia.

KURSY MBCL COMPASSION WARSZAWA

Kurs adresowany do Absolwentów 8 tygodniowych kursów Mindfulness MBSR / MBCT / MBLC / Breathworks. Jest sporo osób zainteresowanych tym kursem. Jeśli zbierze się grupa planuję rozpocząć ten kurs pod koniec kwietnia.

MEDYTACJA

Darmowa medytacja. Zapraszam do wspólnej Medytacji Mindfulness i Compassion online. Będziemy spotykać się w:

  • poniedziałki | 21:30

  • czwartki | 21:30

Więcej informacji i zapisy na darmową medytację pod linkiem.

Jeśli nie pasuje Ci termin lub godzina, po zapisie dostaniesz mailowo listę miejsc, gdzie nagrania będą dostępne. Osoby, które wypełniły ankietę (zostawiając adres email) nie muszą się rejestrować.

bottom of page