73 Kurs MBSR online, 13.01 (poniedziałek), godz. 07:00

Zapraszam serdecznie w poniedziAłek, 13 stycznia, o godz. 07:00 na 8-tyg. Kurs ONLINE Mindfulness (MBSR - Mindfulness-Based Stress Reduction / Redukcja Stresu Oparta na Uważności). Będzie to 73 edycja Kursu MBSR (78 edycja kursu Mindfulness; poza MBSR, prowadzę także MBCL), którą poprowadzę osobiście.

ZAPISY na samym dole strony 

 

‍💗 Dlaczego Mindfulness online?
Prawie od początku obserwuję to, jak wygląda mapa Polski, jeśli chodzi o dostępność nauczycieli Mindfulness. Pierwsi pojawili się w 2011 roku. Byli to nauczyciele MBSR i MBCT. Później doszli nauczyciele MBLC i Breathworks. Kolejni, to nauczyciele uczący mindfulness dla dzieci. 10'2019 zakończyło się pierwsze szkolenie w Polsce dla nauczycieli MBCL. Na tę chwilę mamy około 100 certyfikowanych nauczycieli różnych metod (z czego połowa znajduje się w Warszawie). Wielokrotnie otrzymywałam telefony od osób spoza Warszawy, które oferowały zorganizowanie kursu w Kołobrzegu, Koszalinie, Rzeszowie, Zamościu, Tarnowie. Chciały aby tylko przyjechać i go poprowadzić. Mam małe dziecko i dla mnie 8-krotna, często całodobowa nieobecność w domu, nie wchodzi w grę. Prowadziłam parę kursów we Wrocławiu i szybko zrezygnowałam z tego pomysłu. Musiałam odmawiać, podawałam namiary do nauczycieli mieszkających bliżej. 
W wielu dużych miastach wciąż nie ma nauczycieli; a w małych, na próżno ich szukać... Pomijając dostępność nauczycieli, chciałam też pochylić się nad dostępnością kursu dla osób z ograniczeniami ruchowymi. Miałam wielką przyjemność pracować z osobami niedowidzącymi, ze stwardnieniem rozsianym, z ograniczeniami ruchu. Wiele z nich mówiło, że to wielka szkoda, że wszystkie kursy są organizowane w trybie stacjonarnym, ponieważ mają wielu znajomych, którzy nie mogą poruszać się swobodnie i nie mogą skorzystać z innej formy niż online. 
Od wielu lat wiedziałam, że chcę prowadzić te kursy online. Przeprowadziłam (albo aktualnie prowadzę) już 70 edycji kursu MBSR. Czuję się gotowa, aby móc robić to w ten sposób. Center for Mindfulness (macierzysta organizacja od MBSR, którą założył Jon Kabat-Zinn) od paru lat prowadzi 8-tyg. Kursy MBSR online w takiej formie. Na forum dla nauczycieli MBSR można przeczytać, że jeśli są spełnione wszystkie wymogi curriculum MBSR, można prowadzić je online. We wrześniu otworzyłam pierwszy taki kurs. Wiem jak wielkiej pracy wymaga przejście tego kursu. Towarzyszyłam ponad 600 absolwentom w ich podróży przez 8 tygodni trwania tego kursu i wiem, jak wiele wysiłku to kosztuje. Dlatego nie wierzę w skuteczność nagranych (nie na żywo) kursów mindfulness.

 


‍💗 Dla kogo jest kurs online?
Jeśli mieszkasz w miejscowości, w której jest dostępny certyfikowany nauczyciel mindfulness dowolnego podejście, nie posiadasz ograniczeń ruchowych - mocno rekomenduję w takiej sytuacji skorzystania z kursu stacjonarnego. Pełną listę nauczycieli certyfikowanych, znajdziesz na stronie Polskiego Towarzystwa Mindfulness, pod >>> 
LINKIEM <<<.

Na Kurs online zapraszam natomiast osoby:

  • polskojęzyczne mieszkające zagranicą

  • z ograniczeniami ruchowymi

  • które nie mają dostępu do nauczyciela mindfulness w miejscu, gdzie mieszkają

  • które wiele podróżują służbowo, co uniemożliwia im wzięcie udziału w kursie stacjonarnym.

‍💗 Jak będzie wyglądał kurs online, na żywo?
Starałam się, aby kurs online jak najwierniej odpowiadał kursowi stacjonarnemu. 
Będę korzystała z platformy, która umożliwia podzielenie uczestników na małe 2, 3-osobowe grupy, tak aby móc dzielić się wrażeniami z praktyki w kameralnych grupach. Będą też dyskusje w całej grupie. 
Spotkania będą nagrywane i jeśli ktoś nie będzie miał możliwości wzięcia udziału we wszystkich spotkaniach na żywo, będzie miał możliwość obejrzenia ich późniejszym czasie. Nieobecność na więcej niż 2 spotkaniach na żywo, skutkuje tym, że nie będę mogła wystawić zaświadczenia o ukończeniu kursu. 
Dostęp do spotkań na żywo będzie możliwy z komputera lub komórki. Liczba uczestników kursów online jest ograniczona, tak samo jak w kursach stacjonarnych.
Materiały po każdym spotkaniu i nagrania praktyk do pracy własnej w tygodniu między spotkaniami, każdy otrzyma mailem.
Jeśli coś będzie niejasne, albo będzie wymagała rozmowy - zapraszam do kontaktu.

‍💗 Najbliższe otwarte Spotkania "Co to jest Mindfulness?":

06.12 (piątek), g. 18:00, LINK http://bit.ly/06-12_Zerowe_18-00
06.12 (piątek) ONLINE, g. 20:00, LINK http://bit.ly/6-12_Zerowe_20-00 
17.12 (wtorek) ONLINE, g. 20:00,
LINK http://bit.ly/17-12_Zerowe_20-00
05.01 (niedziela), g. 18:30, LINK http://bit.ly/5-01_Zerowe_18-30 
06.01 (poniedziałek) ONLINE, g. 07:00, LINKhttp://bit.ly/6-01_Zerowe_07-00
06.01 (poniedziałek), g. 18:00, LINK​ http://bit.ly/6-01_Zerowe_18-00 
06.01 (poniedziałek) ONLINE, g. 20:00, LINK http://bit.ly/6-01_Zerowe_20-00

‍💗 Najbliższe 8-tyg. Kursy:
12.01 (niedziela), 71 edycja MBSR, g. 10:30,
LINK http://bit.ly/MBSR_71
12.01 (niedziela), 5 edycja MBCL, g. 15:30, LINK http://bit.ly/5_MBCL
12.01 (niedziela), 72 edycja MBSR ONLINE, g. 19:00, LINK http://bit.ly/72_MBSR_online 
13.01 (poniedziałek), 73 edycja MBSR ONLINE, g. 07:00,
LINK http://bit.ly/73_MBSR_online 
13.01 (poniedziałek), 6 edycja MBCL, g. 10:00,
LINK http://bit.ly/6-MBCL
13.01 (poniedziałek),  74 edycja MBSR, g. 18:00, LINK http://bit.ly/74_MBSR

Zarówno Spotkania Zerowe, jak i Kursy MBSR odbędą się w Warszawie, przy ul. Koszykowej 60/62 (vis a vis Hali Koszyki).

‍💗 Do kogo adresowany jest ten kurs,

z czym pracujemy, więcej o metodzie, jej historii  i zastosowaniach dowiesz się z nagrań, ze spotkań online "Co to jest Mindfullness?", które możesz obejrzeć na stronie.


Podczas kursu, będziemy mieli wspólnie okazję, aby przyjrzeć się naszym nawykowym schematom zachowań, nauczyć się zastępować automatyczne reakcje - świadomymi wyborami. Nauczymy się zauważać to, że mamy myśli i emocje, ale nimi nie jesteśmy i nie musimy utożsamiać się z nimi utożsamiać. Nauczymy się jak przechodzić ze sfery działania do sfery bycia. Poczujemy bardziej nasze ciało, posmakujemy uważności w codziennych aktywnościach, będziemy praktykować świadomy ruch, spotykać się z ograniczeniami ciała oraz z uważnością oddechu, patrzenia, postrzegania, słuchania. Zanurzymy się też w praktyce nieformalnej. Spróbujemy jak to jest na co dzień, uważnie: myć zęby, zmywać naczynia, pić kawę, jeść, zauważać pogodę za oknem, trasę do pracy, (nie)przyjemne sytuacje, wrażenia, myśli i wiele innych.

Czeka nas dużo pracy, wyzwań, dzielenie się własnym doświadczeniem praktyki. To wszystko w atmosferze życzliwej ciekawości, w wyjątkowym - Twoim własnym i pozostałych uczestników - towarzystwie. Myślę, że każdy z nas dowie się wiele nowego o sobie. Czasem będzie to zaskakujące, być może czasem nas poruszy to, co odkryjemy.

Może to czas i pora, także dla Ciebie, aby zadbać o siebie, zaopiekować się sobą samym?


‍💗 Terminy spotkań 73 Kursu MBSR ONLINE (poniedziałek):
● 13.01, Spotkanie 1,  godz. 07:00-09:30
● 20.01, Spotkanie 2,  godz. 07:00-09:30
● 27.01, Spotkanie 3,  godz. 07:00-09:30 
● 03.02, Spotkanie 4,  godz. 07:00-09:30 
● 10.02, Spotkanie 5,  
godz. 07:00-09:30
● 17.02, Spotkanie 6,  godz. 07:00-09:30 
● 24.02, Spotkanie 7,  godz. 07:00-09:30
● 02.03, Spotkanie 8,  godz. 07:00-09:30
● Dzień Uważności, termin zostanie podany na pierwszych zajęciach (to spotkanie trwa ok. 6 godz. i odbywa się w sobotę lub niedzielę pomiędzy 5 a 8 spotkaniem; zazwyczaj po 6).

‍💗 Prowadząca:
Anna Gubernat 
- jestem certyfikowaną nauczycielką MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction, certyfikacja IMA, Niemcy) i MBLC (Mindfulness Based Living Course, certyfikacja Mindfulness Association, UK). Ukończyłam pełne szkolenie certyfikujące Insight, certyfikowane przez Mindfulness Association (UK) i jestem w trakcie certyfikacji CBLC (Compassion Based Living Course, certyfikacja Mindfulness Association, UK) i MBCL (Mindfulness Based Compassionate Living, Frits Koster i Erick van den Brink, Holandia).
Jestem studentką ostatniego roku Psychologii na Uniwersytecie SWPS.
Od 10'2014 do 06'2019 byłam prezesem Polskiego Towarzystwa Mindfulness, założyłam i prowadziłam Koło Naukowe Mindfulness na Uniwersytecie SWPS w Warszawie od 10'2013 do 09'2018. Jestem w trakcie rejestracji własnej Fundacji zajmującej się rozwojem Mindfulness i Compassion w Polsce.
Jeśli chcesz wiedzieć więcej o mojej intencji, motywacji, o mnie samej, zapraszam na
STRONĘ

‍💗 Rejestracja/zapisy i rozmowa indywidualna:
Z każdą osobą zainteresowaną uczestnictwem w kursie przeprowadzam indywidualną rozmowę (telefoniczną; czas trwania ok. 20-30 min.). Po otrzymaniu wypełnionego, poniższego formularza rejestracji, skontaktuję się ws. ustalenia dogodnego terminu i godziny rozmowy.​

 

‍💗 Cena:
Cena kursu, przy płatności (jednorazowej):

● do 10.12.2019 - 799 zł.,

● do 10.01.2020 - 899 zł. 

● od 11.01.2020 - 999 zł. 

Możliwa płatność w ratach. 
Jeśli potrzebujesz fakturę - koniecznie podaj dane do niej w formularzu, przy zapisie.

 

‍💗 Dane do przelewu:
MindfulnessKursy.pl Anna Gubernat
nr konta 63 1140 2004 0000 3802 7755 2406 prowadzonego w mBank S.A.

 

‍💗 MBSR (Mindfulness-Based Stress Reduction/Redukcja Stresu Oparta na Uważności), został stworzony w 1979 roku przez Jona Kabat-Zinna i jego zespół. Jon Kabat-Zinn wciąż jest właścicielem praw autorskich.
W ciągu 40 lat dokonano dokonano 4 500 badań, które potwierdzają skuteczność metody w różnych obszarach zastosowań, m.in.:
● trwałego obniżenia fizycznych i psychologicznych symptomów stresu,
● zwiększenia zdolności relaksowania się,
● uczy radzenia sobie ze stałym bólem,
● zwiększenia entuzjazmu i energii do życia,
● podwyższenie samooceny,
● wpływa na koncentrację, kreatywność, pamięć
● rozwój umiejętności radzenia sobie w sytuacjach stresujących zarówno krótko jak i długotrwałych.

MBSR może również wspomagać proces zdrowienia w przypadkach zaburzeń psychosomatycznych i somatycznych takich jak depresja, przewlekłe bóle, zaburzenia lękowe, zaburzenia odżywiania i uzależnienia.

 

‍💗 Z jakich powodów ludzie biorą udział w programie MBSR?
● stres związany z pracą i życiem osobistym
● niepokój i przemęczenie
● problemy ze snem
● chroniczny ból
● podwyższone ciśnienie krwi
● bóle głowy
● zaburzenia lękowe
● rozwój osobisty
● pogłębienie praktyki

 

‍💗 Jak przebiega trening MBSR ?
● trening MBSR trwa zwykle 8 tygodni, spotykamy się co tydzień
● zwykle po 6 lub 7 zajęciach spotykamy się na 7 godzinnym Dniu Uważności (sobota lub niedziela)
● każdy z uczestników deklaruje chęć i możliwość pracy własnej, codziennie przez min 45-60 min.
● po otrzymaniu wypełnionego formularza rejestracyjnego, zapraszam osoby zainteresowane uczestnictwem w kursie na krótką rozmowę telefoniczną (czas trwania 20-30 min.)
● każdy uczestnik otrzyma nagrania do praktyki własnej oraz materiały po każdym ze spotkań
● główne praktyki stosowane podczas kursu to: bodyscan (skanowanie ciała), praktyka siedząca z uważnością kierowaną, uważna joga oraz uważny ruch.

 

‍💗 Kontakt:

W razie ewentualnych niejasności, pytań - pozostaję do Twojej dyspozycji: Anna Gubernat, tel.: 501403015, email: a.gubernat@mindfulnesskursy.pl
 

‍💗 Przydatne linki:
● Facebook - 
bieżące wydarzenia
● Facebook - fanpage mindfulnesskursy.pl
● Strona mindfulnesskursy.pl - bieżące wydarzenia
● Newsletter - informacje o promocjach, wydarzeniach 
 


Do miłego zobaczenia,
Anna Gubernat