115mbsr 19-09 pon g 19-00.png

Kurs Mindfulness ONLINE
115 edycja, 19.09 (poniedziałek), godz. 19:00

Formularz zapisu jest na dole strony 

 

Zapraszam serdecznie w poniedziałek, 19 września, o godz. 19:00 na 8-tyg. Kurs Mindfulness (MBSR - Mindfulness-Based Stress Reduction / Redukcja Stresu Oparta na Uważności). Spotkamy się ONLINE na żywo (platforma ZOOM)Będzie to 115 edycja Kursu MBSR, którą poprowadzę osobiście. 

‍💗 Nagrane spotkania online "Co to jest Mindfulness?", można obejrzeć na stronie.

Nagranie spotkania z Festiwalu Nauki na Uniwersytecie SWPS w Warszawie, można obejrzeć na stronie.

 



‍💗 Najbliższe kursy mindfulness (MBSR):

  • 18.09 (niedziela), godz. 18:30, 114 edycja MBSR, STACJONARNIE (Warszawa)link

  • 19.09 (poniedziałek), godz. 19:00, 115 edycja MBSR, ONLINE na żywolink

  • 26.09 (poniedziałek), godz. 09:30, 116 edycja MBSR, STACJONARNIE (Warszawa)link

  • 12.10 (środa), godz. 18:00, 117 edycja MBSR, STACJONARNIE (Warszawa)link

‍💗 Cena i zapisy:

Zapisy na dole strony.

Rabat 100 zł z kodem ⏩ Rabat-100zl ⏪ na wszystkie kursy. Przy zapisie najlepiej skopiować i wkleić tekst "Rabat-100zl" w pole "kod rabatowy".

Cena kursu, to 1190 zł (minus 100 zł powyższego rabatu; finalnie z rabatem to 1090 zł).

Możliwa płatność w ratach (osoby zainteresowane proszę o kontakt mailowy).

‍💗 Prowadząca: Anna Gubernat

- jestem certyfikowaną nauczycielką MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction, certyfikacja IMA, Niemcy) i MBCL (Mindfulness Based Compassionate Living, Frits Koster i Erick van den Brink, Holandia).  Ukończyłam pełne szkolenie certyfikujące Insight, certyfikowane przez Mindfulness Association (UK) i jestem w trakcie certyfikacji CBLC (Compassion Based Living Course, certyfikacja Mindfulness Association, UK) i MBLC (Mindfulness Based Living Course, certyfikacja Mindfulness Association, UK).
 

Od lipca 2021 jestem superwizorką metody MBCL (Mindfulness Based Compassionate Living).
Od 10'2014 do 06'2019 byłam prezesem Polskiego Towarzystwa Mindfulness, studiując na Uniwersytecie SWPS w Warszawie, założyłam i prowadziłam Koło Naukowe Mindfulness  od 10'2013 do 09'2018. Jestem w trakcie rejestracji własnej Fundacji zajmującej się rozwojem Mindfulness i Compassion w Polsce.
Przeprowadziłam najwięcej 8-tyg. kursów Mindfulness (MBSR) i Compassion (MBCL) w Polsce. Obecnie otwieram 114 kurs MBSR.
Jeśli chcesz wiedzieć więcej o mojej intencji, motywacji, o mnie samej, zapraszam na 
stronę


‍💗 Kolejne spotkania 115 edycji kursu MBSR (poniedziałki):​

  • spotkanie 1 - 19.09, w godz. 19:00-20:30

  • spotkanie 2 - 26.09, w godz. 19:00-20:30

  • spotkanie 3 - 03.10, w godz. 19:00-20:30

  • spotkanie 4 - 10.10, w godz. 19:00-20:30

  • spotkanie 5 - 17.10, w godz. 19:00-20:30

  • spotkanie 6 - 24.10, w godz. 19:00-20:30

  • spotkanie 7 - 31.10, w godz. 19:00-20:30

  • spotkanie 8 - 07.11, w godz. 19:00-20:30

Termin Dnia Uważności podam na pierwszym spotkaniu. To 6 godz. spotkanie, które odbywa się w sobotę lub niedzielę. Dzień w ciszy (ja prowadzę praktyki, czytam różne fragmenty z książek), wspólnie jemy w ciszy uważnie posiłek.

Jeśli ktoś ma kolizję z terminem (nie było jeszcze kursu, gdzie wszystkim pasowałaby data), można go odbyć z dowolną, późniejszą grupą.

 

 

‍💗 Dla kogo mindfulness? Jak wygląda kurs mindfulness? 

Do kogo adresowany jest ten kurs, z czym pracujemy, więcej o metodzie, jej historii  i zastosowaniach dowiesz się z nagrań, ze spotkań online "Co to jest Mindfulness?", które możesz obejrzeć na stronie.​

Podczas kursu, będziemy mieli wspólnie okazję, aby przyjrzeć się naszym nawykowym schematom zachowań, nauczyć się zastępować automatyczne reakcje - świadomymi wyborami. Nauczymy się zauważać to, że mamy myśli i emocje, ale nimi nie jesteśmy i nie musimy utożsamiać się z nimi utożsamiać. Nauczymy się jak przechodzić ze sfery działania do sfery bycia. Poczujemy bardziej nasze ciało, posmakujemy uważności w codziennych aktywnościach, będziemy praktykować świadomy ruch, spotykać się z ograniczeniami ciała oraz z uważnością oddechu, patrzenia, postrzegania, słuchania. Zanurzymy się też w praktyce nieformalnej. Spróbujemy jak to jest na co dzień, uważnie: myć zęby, zmywać naczynia, pić kawę, jeść, zauważać pogodę za oknem, trasę do pracy, (nie)przyjemne sytuacje, wrażenia, myśli i wiele innych.

Czeka nas dużo pracy, wyzwań, dzielenie się własnym doświadczeniem praktyki. To wszystko w atmosferze życzliwej ciekawości, w wyjątkowym - Twoim własnym i pozostałych uczestników - towarzystwie. Myślę, że każdy z nas dowie się wiele nowego o sobie. Czasem będzie to zaskakujące, być może czasem nas poruszy to, co odkryjemy.

Może to czas i pora, także dla Ciebie, aby zadbać o siebie, zaopiekować się sobą samym?

 



​​‍💗 MBSR (Mindfulness-Based Stress Reduction / Redukcja Stresu Oparta na Uważności),

został stworzony w 1979 roku przez Jona Kabat-Zinna i jego zespół. Jon Kabat-Zinn wciąż jest właścicielem praw autorskich.
W ciągu 42 lat dokonano blisko 6000 badań, które potwierdzają skuteczność metody w różnych obszarach zastosowań, m.in.:

  • trwałego obniżenia fizycznych i psychologicznych symptomów stresu,

  • zwiększenia zdolności relaksowania się,

  • uczy radzenia sobie ze stałym bólem,

  • zwiększenia entuzjazmu i energii do życia,

  • podwyższenie samooceny,

  • wpływa na koncentrację, kreatywność, pamięć

  • rozwój umiejętności radzenia sobie w sytuacjach stresujących zarówno krótko jak i długotrwałych.


MBSR może również wspomagać proces zdrowienia w przypadkach zaburzeń psychosomatycznych i somatycznych takich jak depresja, przewlekłe bóle, zaburzenia lękowe, zaburzenia odżywiania i uzależnienia.

 



​‍💗 Z jakich powodów ludzie biorą udział w programie MBSR?

  • stres związany z pracą i życiem osobistym

  • niepokój i przemęczenie

  • problemy ze snem

  • chroniczny ból

  • podwyższone ciśnienie krwi

  • bóle głowy

  • zaburzenia lękowe

  • rozwój osobisty

  • pogłębienie praktyki

 



​‍💗 Jak przebiega trening MBSR?

  • trening MBSR trwa zwykle 8 tygodni (w tym wypadku będzie to 7 tygodni), spotykamy się co tydzień 

  • zwykle po 6 lub 7 zajęciach (czasem bywa inaczej), spotykamy się na Dniu Uważności (sobota lub niedziela)

  • każdy z uczestników deklaruje chęć i możliwość pracy własnej, codziennie przez min 45-60 min.

  • po otrzymaniu wypełnionego formularza rejestracyjnego, zapraszam osoby zainteresowane uczestnictwem w kursie na krótką rozmowę telefoniczną (czas trwania 20-30 min.)

  • każdy uczestnik otrzyma nagrania do praktyki własnej oraz materiały po każdym ze spotkań

  • główne praktyki stosowane podczas kursu to: bodyscan (skanowanie ciała), praktyka siedząca z uważnością kierowaną, uważna joga oraz uważny ruch.



​‍💗 Kontakt:

Jeśli coś wymaga dodatkowych wyjaśnień, pojawią się pytania - zapraszam Cię do kontaktu:

Anna Gubernat, tel.: 501403015, email: a.gubernat@mindfulnesskursy.pl